OUR GAMESROOM

Witam
Mam do zrobienia prace kontrolna z polaka, tyle że nie mogę nigdzie znalezc tego w necie ;/ Może być zerżnięta z neta oczywiście oby była na temat.
Tak minimum na dwie strony A4

Tematy:

1. Destrukcyjny wpływ wojny i faszyzmu na ludzką psychikę w świetle " Medalionów " Z. Nałkowskiej i opowiadań obozowych T. Borowskiego

Lub

2. Człowiek w sytuacji ekstremalnej. Omów problem na podstawie " Zdążyć przed Panem Bogiem " Hanny Krall i " Innego świata " Gustawa Herlinga - Grudzińskiego.


Na jeden temat wystarczy. Daje konto Premium na 30 dni za dobrze zrobioną prace. dnia 02 Cze 2009 20:26, w całości zmieniany 2 razy

Marudo, smrod, glod i ubostwo w domu tez wplywa ujemnie na ludzka psychike.
Wojna, walka, zabijanie w imie idei w ktora sie wierzy, pomaga tolerowadc
najochydniejsze i najokrutniejsze ludzkie poczynania.
Ci ktorzy byli niezbalansowani przed pojsciem na wojne, wroca z wojny
niezbalansowaqni. Ci ktorzy przd pojsciem na wojne byli zbalansowani, wroca z
wojny zbalansowani.
Wyeliminujmy z zycia naszego smrod, glod i ubostwo, zapewnijmy ludziom lepsze
jutro i jestem pewien ze nie bedziemy mieli problemu z zaburzeniami
psychicznymi.

Dostałam wczoraj listę tematów, do piątku mamy zadeklarować, który wybraliśmy.
Waham się między poniższymi. Jak komuś przyjdzie do głowy jaka książka bądź
jaki wątek pasuje do którego tematu to napiszcie ;)

12. Obłąkani i szaleni w dramatach W. Szekspira i utworach romantycznych.
Przedstaw różne kreacje bohaterów.

32. Wpływ wojny na ludzką psychikę i moralność. Rozwiń zagadnienie na podstawie
wybranych utworów.

48. Przedstaw na wybranych przykładach literackich zachowanie się człowieka w
sytuacji ekstremalnej.

58. Bunt jako wyraz niezgody na rzeczywistość. Rozważ problem, odwołując się do
wybranych tekstów literackich.

U nas w szkole do wyboru było jakieś 70 tematów. Ja wybrałem: "Porównaj epickie
obrazy wojny światowej i jej wpływ na psychikę ludzką". Wybrałem ten temat
ponieważ interesuje się tematyką wojenną, a więc połącze przyjemne z
pożytecznym. Uważam, że każdy powinien się kierować właśnie tym kryterium.

Między wetem a kowadłem
Cały problem polega na tym że mamy durniów za polityków – tak samo z
lewa, prawa i z tych pomiędzy. Jeden nie lepszy od drugiego. PIS za
czasów swych rządów prócz afer i wojny z koalicjantami nie zrobił
nic, żadnych konkretnych reform czy działań, jedynie co temu rządowi
dobrze wychodziło to rozkoszowanie się władzą i robienie z ludzi
debili. PO naobiecywała i na razie na obietnicach kończy.
Najśmieszniejsze jest to, że jak dana partia jest w opozycji, ustawy
sypią się jak z rękawa, natomiast jak dojdzie już do rządzenia –
cisza. Cichosza. Taki stan rzeczy jest dość komiczny a zarazem
tragiczny. Komiczny bo z polityków mamy ubaw po pachy a tragiczna bo
oni decydują o losie naszego kraju. I ta jeszcze wojna medialna. Ma
to zły wpływ na ludzką psychikę, wystarczy poczytać postkoma,
propaganda PIS-owska, może być jednak tragiczna w skutkach.


"Rukasu" <ruk@astercity.netwrote:
O juz pamietam - jako jedna z poszlak "przeciw ewolucji" podawano fakt, ze
liczba chromosomow u roznych gatunkow jest rozna, a przeciez znane jest
bardzo malo gatunkow (policzalne przypadki) ktore podczas rozmnazania moga
zmieniac liczbe chromosomow.


No faktycznie, ot trudno wyjaśnić, ale nie zmienia to faktu że ewolucja
się realnie odbywa i można ją zauważyć.


IMHO przyczyny gwaltu sa czysto psychologiczne i mieszanie w to genow jest
bezcelowe. Ronan probowal mnie juz kiedys przekonac, ze cale ludzkie zycie
jest od A do Z zdeterminowane przez geny (posrednio wiec ze cala psychika
jest niemal wylacznie funkcja genow), ale nie przekonal mnie jak do tej pory
(troche to zahaczalo o teorie Chaosu i "determinizm").


To czym jest twoim zdaniem nasz mózg? Czego jest wytworem jeśli nie
genów (i ich interakcji ze środowiskiem)? Przecież to mózg jest
siedliskiem naszej psychiki, on pozwala nam myśleć, rozwiązywać
problemy, a także wykonywać czynności "instynktowne". Może znowu bez
przesady, że całe życie jest zdeterminowane przez geny. Część (ale tylko
część) roli odgrywa także środowisko. I to nie tylko społeczne.


Oczywiscie nie podejrzewam aby gwalt wymagal skomplikowanego myslenia,
niemniej poniewaz gwalcenie nie jest na razie praktyka codzienna, poniewaz
wciaz stanowi margines, to wydaje mi sie ze NORMALNY CZLOWIEK potrafi sie
(nazwijmy to chociaz tak) "kontrolowac". Skoro zas podczas wojny nasza
swiadomosc ulegalaby oslabieniu na tyle, ze gwalty staja sie codzienna
praktyka, to przyczyny tego tkwia nie w czym innym a wlasnie w oslabieniu
naszej swiadomosci, samokontroli - a wiec sa psychologiczne.


Dlaczego uważasz, że na wojnie świadomość ulega osłabieniu? Sam z resztą
mówisz, że trzeba się "kontrolować", czyli powstrzymywać swoje popędy, a
te są wynikiem czego? Tu moim zdaniem psychologia z biologią się
przenika, jak zresztą w wielu sprawach. Biologia może pomóc psychologii.
Z resztą jest nawet coś takiego jak "psychologia ewolucyjna".


To zalezy. Zalezy czy uznajesz cala swa swiadomosc i caly swoj umysl tylko i
wylacznie za funkcje chemicznych przemian zachodzacych w mozgu. Jesli tak,
to jak rozumiem, rozwazajac ten problem chcesz okreslic... ktory plat mozgu
odpowiada za gwalcenie podczas wojny? Jak na przemiany chemiczne mozgu
wplywa wojna (np. podczas wojny w mozgu dochodzi do zwiekszonego tworzenia
sie o 1% zwiazku A, kosztem 2% zwiazku B)?
Hm... Jesli o to ma chodzic na tym watku, to ja tez z przyjemnoscia
poslucham!!!


Jak wiesz takie problemy jeszcze nie zostały przez naukę rozwiązane, ale
to nie znaczy, że nie ma odpowiedzi. Mózg jest organem bardzo
skomplikowanym i trudno jest go wyjaśniać na poziomie cząsteczek
chemicznych. Tak samo jak trudno jest opisać żywy organizm za pomocą
równań matematycznych lub prostych praw fizyki.

71. Wpływ wojny na dekalog i wartości moralne człowieka- przedstaw zagadnienia
na wybranych przykładach.
72. Wpływ wojny na ludzką psychikę i moralność. Omów na wybranych przykładach
literackich.
73. Omów problem ludzkich zachowań w sytuacjach ekstremalnych. Odwołaj się do
literatury XX wieku.
74. Motyw zbrodni w literaturze. Zaprezentuj różne ujęcia tego motywu na
podstawie wybranych przykładów.
75. Żywotność mitologii i Biblii w literaturze. Przeprowadź analizę zagadnienia
na podstawie wybranych utworów dwu epok.
76. Różne ujęcia motywu cierpienia w literaturze wybranych epok. Przedstaw na
przykładzie kilku utworów literackich.
77. Sens cierpienia w życiu człowieka. Rozwiń zagadnienie na podstawie wybranych
utworów.
78. Motyw cierpiącej matki w literaturze, malarstwie i rzeźbie. Przedstaw na
wybranych przykładach.
79. Obraz matki cierpiącej od średniowiecza do współczesności. Omów na wybranych
przykładach literackich.
80. Omów różne wersje motywu domu w wybranych utworach literackich.
81. Duch upiór zjawa. Różnorodne ujęcia tego motywu w literaturze i wybranych
tekstach kultury
82. Literackie przedstawienie dworu polskiego. Zaprezentuj na przykładach
pochodzących z różnych epok.
83. Średniowieczne, romantyczne i współczesne ideały miłości. Omów temat na
wybranych przykładasz literackich.
84. Ideał dobrego życia w wierszach dwóch poetów różnych epok. Przedstaw temat
na podstawie analizy i interpretacji wybranych tekstów.
85. Impresjonizm, symbolizm i katastrofizm w liryce Młodej Polski. Omów na
wybranych przykładach.
86. Motywy katastroficzne w literaturze XX wieku.
87. Motyw Madonny w literaturze i sztuce.
88. Miasto a wieś. Zanalizuj wybrane utwory literackie, które pozwolą Ci
wyciągnąć wnioski na temat sposobów przedstawiania i zestawiania ze sobą w
literaturze tych dwóch zagadnień.
89. Hiob naszych czasów- motyw cierpienia w literaturze współczesnej. Omów na
wybranych przykładach.
90. Nastroje końca wieków: XIX i XX. Porównaj refleksje poetów obu okresów,
odwołując się do wybranych tekstów poetyckich.
91. Przedstaw różne ujęcia nieszczęśliwej miłości w literaturze, odwołując się
do wybranych przykładów.
92. Motyw pielgrzyma-tułacza w literaturze romantycznej i późniejszej. Omów na
wybranych przykładach.
93. Motyw pielgrzyma w literaturze. W oparciu o analizę wybranych utworów wskaż
jego funkcje.
94. Motyw podróży w wybranych utworach literackich. Omów, analizując celowo
zgromadzone przykłady.
95. Postacie fantastyczne i ich funkcje w literaturze. Zinterpretuj ich
znaczenie w wybranych utworach literackich.
96. Różne postawy człowieka wobec cierpienia. Przedstaw problem w oparciu o
dzieła literackie i malarskie.
97. Motyw wędrówki w literaturze.
98. Motyw przyjaźni w literaturze na wybranych przykładach literackich.
99. Rewolucje w literaturze i innych sztukach (malarstwo, film). Omów, odwołując
się do wybranych przykładów z różnych epok literackich.
100. Romans w literaturze pięknej i popularnej. Omów różne sposoby
funkcjonowania tego schematu fabularnego w wybranych utworach.
101. Motyw snu i jego funkcje w utworze literackim. Przedstaw problem na
wybranych przykładach z literatury XIX i XX wieku.
102. Te utwory warto znać! Omów teksty, które są odbiciem Twojego świata wartości.
103. Motyw zdrady w literaturze.

Pytania oraz zgłoszenia proszę kierować na maila: prezentacjaa_maturalnaa@o2.pl