OUR GAMESROOM

Użytkownik "Tomasz Staszewski" <tstaszew@poczta.onet.plnapisał w
wiadomości


Użytkownik PiotrR napisał:

| Używam druków  w formacie:
| http://www.cedarpol.adm.pl/demo.htm
| Wzór nr 2 w kolejności od góry
| I marzę o tym by ten mały odcinek z lewej strony
| do mnie trafił.

| Na wyciągu otrzymuję przykładowy opis
| CZYNSZ
| KOWALSKI A. PŁOCK

To krótko i na temat:
jeśli skutkiem wpłaty gotówkowej na druku jak z podanego linku w banku
prowadzącym rachunek jest opis na wyciągu j.w. to piszesz pismo do banku
z żądaniem natychmiastowego wydania poprawnego wyciągu z podaniem
wszystkich informacji zawartych na dokumencie źródłowym, grożąc
obciążeniem kosztami dopasowywania wpłat ew. natychmiastowym
rozwiązaniem umowy z bankiem z winy banku. Pismo adresujesz do
naczelnika oddziału banku, a żeby skutek był lepszy możesz wysłać ZPO
kopię do centrali do Warszawy.
I masz wszystkie problemy z głowy.

pzdr

Tomek


To na prawdę nie jest takie proste.

PiotrR

On Fri, 19 Jan 2001 00:33:02 +0100, "Lukasz "Pieczu" Pisarek"

<pie@poczta.onet.spam.plwrote:
A ja dostalem z wyciagiem karty za ostatni okres(powiedzmy od 15 do 15).
Dolaczyli tez nowe polecenia przelewu/wplata gotowkowa zgodne z nowym  wzorem.


Ja tez nic nie dostalem ani z wyciagiem ani osobno (citione). A
oficjalnie to o zmianie pinu dowiedzialem sie dzisiaj. Dzwonie na
citiphone tam glosik ze pin zostal zmieniony bla bla, no to wprowadzam
nowy pin XYZWXY a tam przelacza mie do operatora. Panienka stwierdzila
ze dzisiaj wlasnie zmeiniaja piny wiec dostepu do konta nie ma. Prosze
zadwonic jutro albo dzisiaj wieczorem.
Fajny ten Citibank ;-)

Użytkownik "Yas" <p@poczta.fmnapisał w
wiadomości
news:4273-1014326206@as2-85.krakow.dialup.inetia.p
l...


Poszukuje materialow  dotyczacych wzoru
formularza
polecenia przelewu / wplaty gotowkowej


Moze chodzi o ten druczek ?
http://www.bzwbk24.pl/_itemserver/pdf/Formularz_po
lecenia_przelewu_US.pdf

Sark

Piotr J. Ochwal napisał(a) w wiadomości:
<3934C0EF.9552F@ampr.gliwice.pl...

<ciach
Kolega ostatnio realizował czek na 2kzł w agencji PKO. Realizacja trwała 35
minut (3 telefony do oddziału, faksowanie czeku, faksowanie wzoru podpisu,
zgody 3 kierowniczek, prosze czekac...)

to i tak mial szczescie, ze mu zralizowali. Ja podchodzilem do realizacji
czeku na 16k zl 3 razy. Za pierwszym razem po dwoch godzinach oczekiwania
Pani z usmiecham na ustach powiedziala, ze nie moze sie dodzwonic do
oddzialu w Toruniu (czek realizowalem w Poznaniu). Podziekowalem jej
grzecznie za dalsze starania i nastepnego dnia udalem sie do nastepnego
oddzialu. Tym razem nie mialem juz tyle czasu i zabralem im czek po ok.
godzinie (caly czas probojemy sie dodzwonic). Za trzecim razem po 45
minutach udalo sie!!! Uzyli wynalazku zwanego faksem. Jedynym pozytywem,
jaki zauwazylem podczes moich ostatnich przepraw z tym bankiem sa male
kolejki do kas. Wysokie prowizje za wplaty gotowkowe na rachunki prowadzone
w innych bankach skutecznie przepedzily tabuny emerytow na poczty. Natomiast
ogromne kolejki sa do okienek, gdzie obslugiwane sa rory - ludzie robia
zlecenia stale?

Wygląda więc, że na etapie zaawansowanym. No ale Pan PeKaOwski ma czyste
buty. Bo nie musi chodzić do banku. Siedzi grzecznie na krzesełku w
Agencji,
a brud z butków mu sam odpada. A najbardziej mi się podoba to o kartach
płatniczych, bankomat w kieszeni i płaci w kiosku gotówką i komentarz, że
nie musi sie martić o gotówkę, bo ma karty PŁATNICZE. Najbardziej
bezsensowna reklama, jaką widziałem.

tak i jeszcze pelna sprzecznosci: kretyn Kowalski kupuje pralke na kredyt
(by miec biala koszule) i jednoczesnie jest spokojny o swoje wielkie
oszczednosci rosnace w "zastraszajacym" tempie.
Ciekawi mnie jeszcze kto przyznal dla superkonta tytul najlepszego roru na
rynku - chyba Kolo Gospodyn Wiejskich z Koziej Wolki.
Pozdrawiam
Tomaszek

Użytkownik "kern"

Gdzie moge znalesc pelny opis
zasad funkcjonowania PZ i polecenia
przelewu.
Chodzi mi raczej o zasady teoretyczne.


polecenie przelewu to druczek nad ktorego standaryzacja banki pracowaly w
pocie czola. KIR rowniez - znalazlem tego ślady na ich stronie o
standaryzacji:
"1. Weryfikację wzorów dokumentów pod kątem zgodności z polską normą
PN-F-101101 Wzór formularza polecenia przelewu / wpłaty gotówkowej (W/P), a
w szczególności badania laboratoryjne jakości papieru i farby, wielkości i
krojów czcionek oraz rozmieszczenia danych."

Jesli chodzi o Polecenie Zaplaty to przylaczam sie do apelu o zrodla i
standardy - tez o to pare tygodni temu pytalem ale nikt nie wiedzial, a
kazda firma robi to po swojemu.
Oto przeklady jak rozne firmy ustalaja sobie z bankiem inna procedure PZ:
1. Idea przyslala blankiet i chciala zebym upowaznil swoj bank a
upowaznienie dla nich odeslal. OK, to mi zadzialalo i to mi sie podoba
2. AsterCity chcial zebym wypelnil oba upowaznienia (drukowane ze strony
internetowej) i zlozyl im (osobiscie lub poczta) a w polu identyfiktor
platosci wpisal numer abonamentu
3. TP SA chce podobnie ale upowaznienia nadsyla po telefonie a pola
identyfikator nie pozwala wypelniac. Jakiego telefonu dotyczy upowaznienie
dopisac trzeba na boczku, a identyfikator wypelni TPSA i wysle do banku.

Rozwiazania 2 i 3 nie podobaja mi sie "z definicji" poniewaz ja jestem
klientem banku i ja bank do czegos upowazniam a nie bedzie tego robila za
mnie jakas firma.
W zwiazku z czym zlozylem odpowiednie upowaznienia w banku sam a firmie
wysle, z tym, ze bank jest uprzedzony, ze jak cos z firmy 2 lub 3 przyjdzie
to moga zachowac jedynie na pamiatke poniewaz bedzie na tym podpis nie taki
jak w banku tego wymagaja - firmy 2 i 3 oczywiscie nie wiedza ze podpisalem
im inaczej niz bank tego chce, mimo ze zaznaczyly na druczku ze moj podpis
ma byc zgodny z podpisem bankowym ;-))
   Na razie czekam co z tego wyniknie a np. na stronie ZBP zadnych
wytycznych do PZ nie znalazlem
KIR tez tylko wspomina o tym bez detali - linki za dlugie ale mozna zadać
haslo "polecenie zapłaty" ich własnej wyszukiwarce:
http://www.kir.com.pl/aktualnosci.nsf/basic/wyszukiwanie_archiwum
*** blad ***


wzór formularza wpłaty
gotówkowej oraz polecenia przelewu na rachunek organu podatkowego,
uwzględniając dane identyfikujące wpłacającego oraz tytuł wpłaty."

Na szczescie nie ma nic o odpowiedzialnosci karnej czy karno-skarbowej za
nie(do)stosowanie sie do rozporzadzenia :-)


Kilka cytatów na temat nowych numerów US-ów oraz nowego formularza do wpłaty
należności podatkowych wg rozporządzenia MF z 15 września 2000 (nota bene: było
trochę czasu...)

1. z dzisiejszej "Rzepy" "Ekonomia i Rynek" - ("Jak przelac pieniadze
fiskusowi"):

"MF uspokaja - żaden urząd skarbowy nie będzie robił problemów z powodu
formularza. Jak nam powiedziano, skoro nie ma nowego wzoru, obowiązuje stary."

2. Z dzisiejszej odpowiedzi Telepekao24 na moje pytanie o formatkę:

"Uprzejmie informujemy, że na dzień dzisiejszy CBE Telepekao 24 nie planuje
wprowadzenia nowych formularzy przelewów do US. O wszelkich, wprowadzonych do
systemu  zmianach   będziemy informować klientów na bieżąco w poczcie
wewnętrznej."

3.  z dzisiejszej odpowiedzi systemu Telepekao24 na probe wprowadzenia nowego
numeru US Pruszkow do wpłaty VATu (93101010100162612222000000), pobranego ze
strony www.mofnet.gov.pl

"Uwaga Nieprawidłowy numer rachunku (numer rachunku) Naciśnij Wstecz w
przeglądarce"

Wydaje mi się, że uwaga MB nt odpowiedzialności powinna dotyczyć raczej MF-u i
paru innych artystów podatkowych - a nie nas, nieszczesnych podatników, ktorych
łaskawie nie ukarzą za to, że nawet jakbyśmy chcieli z powrotem stanąc w
kolejki do banków, to i tak nie ma druczków (ze specjalnym kodem na podatki od
psów! kto nie wierzy, niech sprawdzi!). Od odpowiedzialności karnej lub karno-
skarbowej tych "legislatoró" z MF zwolnić mogłyby ewentualnie tylko "żółte
papiery"


| Telekomunikacja Polska zmuszajac abonentow do dokonywanie oplat za
|  posrednictwem bankow i poczty narusza interesy konsumentow - napisal
|  Rzecznik Praw Obywatelskich w pismie do Urzedu Ochrony Konkurencji i
|  Konsumentow.

| http://dziennik.pap.com.pl/gospodarka/20020920210943.html

:-))))
 No to teraz mając już wzór pisama Pan Rzecznik, o którym ostatnio
było mało słychać,
zacznie zasypywać UOKiK pismami na innych wymuszaczy jak ZUS,
PLUS,ERA,NOM,ENERGETYKA
.....itp. Ale będzie dużo nowych komunikatów.
:-))


Z jednej strony jest to smieszne, z drugiej smutne. Lata czegos, o czym
Rysio ambitnie pisuje, wytresowaly w narodzie odruch "poczta", "kasa", "kwit
z pieczatka". I nie ma zmiluj! Osobiscie na poczcie - w celach innych niz
pocztowe - ostatni raz bylem .... z 5 lat temu? A w banku z okienkami
ostatni raz 30 kwietnia br. (podatek), a poprzedni ... nie pamietam, pewnie
ze 3. Ale tzw. narod NIE ROZUMIE, ze sa inne sposoby placenia, a powiem
wiecej - nawet panienki w bankach o tym nie wiedza. Mojej zonie taka panna
kazala robic wyplate gotowkowa, a potem oczywiscie wplate, zeby przelew za
rachtel zaplacic.... Po pierwszej mojej wizycie w tym tzw. banku panna znala
nazwisko i numer konta mojej zony na pamiec...
Co gorsza, prowizje w tych okienkowcach sa zdecydowanie za wysokie, jak na
przyslowiowego emeryta. Stad parcie ludu do placenia w kasach, bo taniej. A
kolejki - sami wiecie...
A na temat "kwit z pieczatka" to juz mozna trylogie napisac :-(

M.

Bylem wzorowym klientem PKO BP comiesieczne niemale wplaty na ROR przez 6(caly
okres jaki udalo mi sie z nimi wytrwac) lat zadnego debetu. Trzymalem u nich
kase na zakup mieszkania - trzymala moja zona. Klopoty zaczely sie kiedy w
roznych miejscach Polski probowalem podjac gotowke. Nikt w PKO BP w Kielcach
nie potrafil mi powiedziec jak dlugo potrwa przelew elixirem z oddzialu
kieleckiego do oddzialu Zarskiego w lubuskim, W oddziale Pruszkowskim doradzili
mi aby (o zgrozo) przelew wyslac poczta bankowa. Wlasciciel mieszkania po
tygodniu plakal z nerwow bo przelew z PKO BP nie nadchodzil, ja moglem przed
nim tylko swiecic oczyma. W oddziale warszawskim nie mogli zweryfikowac wzoru
mojego podpisu bo im sie skany pomieszaly, albo zgubily, albo zawijas przy j
byl troszke inaczej wykrecony. W czasie kiedy rodzil mi sie syn oddzial Zarski
(lubuskie) wyslal karte bankomatowa pod zly adres mimo ze mieli adres
prawidlowy. Pomimo ze karta do nich wrocila nikt nie sprawdzil ze jakis baran
(czytaj pracownik PKO BP Szprotawa) zle przepisal adres z ich wlasnego
komutera, nikt tez nie pokwapil sie zeby do mnie zadzwonic i przeprosic za
sytuacje w ktorej mnie zostawili bez dostepu do mojej wlasnej gotowki(mimo tego
ze skwapliwie przesylali sms ze stanem konta na moja komorke wiec numer
telefonu mieli pod reka).Trzeba wspomniec o jeszcze kilku idiotyzmach - PKO BP
nie chcial mi wyplacic pieniedzy na nowy dowod gdyz zmienil mi sie nr dowodu,
po czym skwapliwie wyplacili na paszport gdyz w paszporcie nie ma nr dowodu,
wydali mi karte bankomatowa ktora byla wykonana w przestarzalej technologii
wiec w miescie stolecznym nie moglem wyplacac pieniedzy z bankomatu. Nic z nimi
nie mozna zalatwic telefonicznie, kierownik oddzialu w Szprotawie boi sie
podjac jakiejkolwiek odpowiedzialnosci za swoje czyny. Zycze temu bankowi aby
stracil wszystkich klientow, zeby nawet te babcie ktore trzymaja u nich
emerytury sie zbuntowaly, szczerze zycze im plajty i zaorania.