OUR GAMESROOM

Witam

Mam problem z przekazywaniem parametrów (różnych parametrów np. obiekt cryteria, id, sortowanie itd). Nie wiem w jaki sposób ładnie i elegancko przekazywać parametry a zarazem żeby w kodzie nie było bajzlu związanego z pobieraniem tych parametrów.

Podam na przykładzie mój problem
1. Mam helper, który wyświetla komentarze dla danego profilu. Helper wywoływany jest w templatce. Do tego helpera są przekazywane Id Profilu.
2. Helper tworzy obiekt $Criteria bo Jak wiemy symfony korzysta z propela. Tak więc aby wyciągnąć dane z bazy danych należy utworzyć obiekt kryteria
np.
[PHP] pobierz, plaintext

witam
próbuję zrobić serwis z linkami podobny do del.icio.us (w frameworku symfony), i zastanawiam się jaką bazę danych stworzyć aby serwis działała wydajnie przy dużej liczbie użytkowników.
Na początek myślę o 5 tabelach
bookmarks
id
id_link
id_user
id_tags (tagi adresu, czyli np :1:2:3:4: - to id tagów z tabeli tags)
etykieta
opis
wizyty

tags
id
tag_name
visits

link
id
url

user
id
name
tags (tagi użytkownika, czyli np :1:2:3:4: - to id tagów z tabeli tags)

ogólnie jest tak że wszystkie linki są w tabeli linki żeby nie powielać jak 1000 osób wpisze onet.pl, podobnie z tabelą tags

nie wiem czy tak będzie wydajnie, czy może inaczej to zaprojektować ?
bo na przykład jak wykonam tag_cloud dla konkretnego użytkownika
to trzeba pobrać z tabeli user jego tagi(id), rozdzielić funkcją explode() i wyciągać nazwy z tabeli tags i baza nie rośnie tak szybko.
Czy może lepie dodać jeszcze jedną tabelę i w niej każdy tag danego użytkownika przechowywać w osobnym rekordzie i póxniej JOIN'a robić żeby wyciągnąć nazwy tagów

Proszę o sugestie ...

Witam jestem świeżym użytkownikiem programó Symfonia
Mam taki problem
muszę z programu KiP wyciągnąć dane płacowe zaznaczonych pracowników
Tak naprawdę to nie wiem jak sie pobiera dane z istniejących obiektów
udało mi sie jedynie prawidłowo odwołać i pobrać dane pracowników (imie nazwisko i nr_id)
ale nie wiem jak zrobić by z danymi płacowymi.
Czytam dokumentację dostarczoną przez sage ale tak naprawdę nic nie łapię, także przeglądam istniejące raporty ale tam też nic nie jest jasne.
Moze ktoś mógł by mi pomóc z początkiem jak powinno się odwoływać do obiektów i pobierać z nich dane.



Dokładnie potrzebóje zapisać do pliku txt dane (nazwisko;imie;wynagrodzenie - podzielone przez liczę godzin w miesiącu)

Bardzo proszę o pomoc w tej sprawie

Szanowni forumowicze,

Zmuszony jestem do pracy na Symfonii Handel Premium.
Nie jestem zadowolony z raportów i zestawień jakie są w tym module dostępne. Szczerze mówiąc przy tak szczegółowej ewidencji jaka jest możliwa, zestawienia dostępne są bardzo ubogie.
Myślę, że ten mój problem rozwiązałoby podłączenie się do bazy danych z poziomu innego programu.
W związku z tym chciałbym zapytać się forumowiczów, czy możliwe jest takowe działanie? Jeżeli tak to może ktoś wie jak to zrobić? Najlepiej byłoby gdyby można było "wyciągnąć" onformacje poprzez język zapytań SQL. Czy jest to możliwe?
Bardzo proszę o odpowiedź

Troche nad tym Statusem myślałęm.
Wydaje mi się że automatyczne rozliczanie faktur z wpłatami jest niemożliwe.
Po pierwsze nie wiem jak wypełniany jest ark.ZestawienieWpłat czy te dane są wypełniane czy pobierane jakimś autoamtem z np Wyciągu Bankowego.
Piszesz że czasami kontrahent nie podaje nr.faktury, ale to nie jest jedyny problem. Trzeba by pomysleć jak:
- rozliczać nadpłatę,
- jest podany nr faktury ale w innym formacie niż format w jakim f-rę wystawiono. Np nr: 01111/2008 <> 1111/08,
- kontrahent płaci za kilka faktur na raz - jak to opisuje.
- przy okazji zapłaty za kilka f-r kontrahent niedopłacił 100zł, podał numery faktur, jedna z faktur mimo tego że jej nr. jest podany nie moży być rozliczona,
- raty - spłata jednej lub więcej f-r z których jedna jest spłatą raty większej wystawionej f-ry.
Rozliczyć kwotę zgodnie z dotychczasowny rozliczeniem należności.Wystawione F-ra powinna mieś status "rozliczona" dopiero po zapłaceniu ostatniej raty.
- jak rozliczyć coś kompensatą o ile wogule może wystąpić.
I pewnie jeszcze bym coś dopisał.
System rozliczający f-ry automatycznie musi razić sobie z takimi problemami.

Jestem księgowym więc powiem Ci jak to widzę od tej strony.
Programy Księgowe - które zajmują się rozliczeniami "zawodowo" nie działają automatycznie (Symfonia, Rewizor GT). Księgując wystawienie czy otrzymanie faktury w rozrachunkach zaznaczasz nową transakcję. Księgując Wyciąg Bankowy rozliczasz faktury z wpłatami, ale to człowiek decyduje, która faktura jest rozliczana daną wpłatą.

Witam was

Chcialbym sie poradzic, jakiego zapytania najlepiej uzyc by wyciagnac w jednym zapytaniu dane z jednej tabeli i w jednym polu odwolac sie do innej tabeli w ktorej jest klucz obcy. Wiec mam takie sobie 2 tabele:

Kod

Witam, dziękuję za odpowiedź.
Śledziłam dyskusję dotyczącą techniki-a raczej, tak jak wspomniałam na początku, "starałam się" śledzić, bo pojęcie techniki na tym forum-w niektórych przypadkach-zupełnie odbiega od tego co jest realizowane na lekcjach techniki w wielu szkołach które znam. Tu dzieci pracują manualnie!! Pan naprawdę wierzy w to, że we wszystkich polskich szkołach wyłącznie "mówi" się o technice, muzyce czy plastyce, a "nie tworzy" manualnie, czy praktycznie rozwija umiejętności w zakresie muzycznym i plastycznym? (kiedy ostatnio widział Pan zajęcia plastyczne lub techniczne?) Nie chcę się wypowiadać w kwestiach bliższych technice, bo mam nadzieję, że zrobią to sami fachowcy-zresztą czytałam już kilka postów nauczycieli, którzy są rozgoryczeni likwidacją techniki ze szkoły podstawowej. Sądzi Pan, że przemawia przez nich wyłącznie troska o własne godziny pracy?
No dobrze, skoro szkoła miała być miejscem nie tylko mówienia ale i robienia, to dlaczego teraz, kiedy nowe podstawy programowe są w fazie przygotowań, zgadza się Pan na wbicie ostatniej partii gwoździ do tej trumny? (praktycznie rzecz ujmując) zgadza się Pan na kontynuację założeń reformy w tym względzie-i to z pełnym rozmachem? Dlaczego mamy pozwolić na realizację "ostatecznego ciosu" jakim była reforma dla techniki, muzyki czy plastyki? Zdarza się błędy popełniać, ale kroczyć tą drogą w ślepy zaułek...? myślę, że nie będzie lepszego czasu na to powrót.
Z każdego działania trzeba wyciągać wnioski. Skoro dopuszcza się do użytku programy które preferują odejście od prac praktycznych na technice, to po co dalsza dyskusja? Skoro na sprawdzianie kompetencji pojawiaja się zagadnienia, nieobecne, albo obecne znikomo w dopuszczonych programach, to znaczy, że należy podstawy zweryfikować.
Kieruje mnie Pan prof do fragmentu projektu, a kto ten projekt tworzy? przecież do pracy nad projektem zaproszono ekspertów, którzy mam nadzieję mają solidnie się do tego zadania przygotowali, posiadają wieloletni staż w pracy z dziećmi na różnych etapach kształcenia. Posiadają też dane, analizy badań, na podstawie których dokonują takich radykalnych cięć (ta końcówka zdania bardziej odnosi się do "projektantów" założeń reformy z 1999r.) Ale i w przypadku tego zespołu widzę takie zakusy. W ilu szkołach w Polsce uczy się techniki w klasach z tablicą i podręcznikiem? w ilu wyłącznie mówi się o materiałach? kto prowadził jakieś badania w tym zakresie? Nie zgadzam się z Pańską opinią, że technika nie promuje zajęć manualno-wytwórczych. PROMUJE! może ja znam same "wyjątki"...?
W kwestii pytania retorycznego :) sama uczę dzieci śpiewać i malować na lekcjach. Nie odważyłabym się mówć dzieciom o wartości muzyki np Beethovena, o jego głuchocie bez wcześniejszego wysłuchania finału IX symfonii-Oda do radości. Dzieci powinny poznać różnicę pomiędzy kluczem basowym i wiolinowym, ale tylko przez odczytanie ich podczas muzykowania. Niech tworzą greckie kolumny, z gipsu, plasteliny czy je naszkicują-jesli tylko to im pomoże zrozumieć istotne cechy. Ale na to potrzeba czasu-a nie redukcji godzin czy przedmiotu. Czy rzeczywiście tak Pan widzi obronę zajęć praktycznych na technice czy innym przedmiocie tworzącym dział kunsztów?
Nadal uważam, ze konieczne jest pozostawienie techniki ze wskazaniem na rozwój zajęć praktycznych-może nawet wycofanie z obiegu programów promujących teoretyczne nauczanie tego przedmiotu. Zastanawiam się dlaczego ktoś "przestawił" się na mówienie o kolumnach zamiast rysowania, mówienie o materiale zamiast szycia, czy klejenia... ponieważ zabrano im czas na pracę! jednoczesnie wzrosły oczekiwania wobec poziomu posiadanej wiedzy teoretycznej uczniów np na testach i sprawdzianach kompetencji-a mieliśmy od niej odejść. Może nad formą weryfikacji tej wiedzy należałoby zastrzymać się nieco dłużej...?
I znowu zadałam Panu kilka pytań :) Panie profesorze, przyblizył mi Pan swój punkt widzenia i tok myślenia.
Pozdrawiam.
PS. w swoich wypowiedziach odnoszę się do etapów kształcenia IV-VI i gim. a zastrzeżenia do poszczególnych treści projektu w zakresie przedmiotów których uczę wykażę w ankiecie.